Haku

Brändin lanseeraus verkkokauppaan

QR-koodi

Brändin lanseeraus verkkokauppaan

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli lanseerata korealainen kosmetiikkabrändi Suomen markkinoille. Tavoitteena oli saada lanseerauksen avulla tunnettavuutta sekä näkyvyyttä kyseiselle brändille. Opinnäytetyön yhteistyökumppanina toimi kosmetiikan verkkokauppa Eleven Finland Oy. Yrityksen toiveena oli löytää uusia toimintatapoja brändien lanseerauksien yhteyteen. Teoriaosuudessa selvitettiin laaja-alaisesti toiminnallista osuutta tukevaa tietoa verkkokauppojen toiminnasta digitaaliseen markkinointiin. Teoriaan liittyi vahvasti myös korealainen kosmetiikka sekä brändin merkitys tuotteiden takana. Toiminallisessa osuudessa tuotettiin paljon digitaalista materiaalia yhteistyökumppanin käyttöön. Yritykselle suunniteltiin digitaalista markkinointia, joka painottui sosiaaliseen mediaan. Lanseerauksessa käytettiin myös vaikuttajamarkkinointia osana tunnettavuuden luomista. Toiminnallinen osuus onnistui kaiken kaikkiaan hyvin ja lisäksi verkkokaupasta myytiin lanseerattavat tuotteet varastosta nopeasti loppuun. Myös yhteistyökumppani oli tyytyväinen lanseerausprosessin kokonaisuuteen.

Tallennettuna: