Haku

Markkinointiviestintä muotiyrityksessä

QR-koodi

Markkinointiviestintä muotiyrityksessä

Opinnäytetyö on tehty kehittämistyönä suomalaiselle yritykselle ja sen New Yorkissa sijaitsevalle toimipisteelleen. Opinnäytetyön tarkoituksena oli saada aikaan käytännön ohjeistuksia eli manuaaleja vaatemyymälän henkilökunnalle sekä sen yhteistyökumppaneille.

Opinnäytetyönä tehdyssä kehittämistyössä käytettiin konstruktiivista tutkimusta. Tutkimus- ja kehittämistyössä menetelminä käytettiin havainnointia, keskusteluja ja vuorovaikutusta yrityksen kanssa tarpeellisen tiedon aikaan saamiseksi. Markkinointiviestinnän käytäntöjä ja toimenpiteitä seurattiin yrityksen arjessa ja erilaisissa liiketoiminnan tilanteissa, kuten tapahtuman järjestämisessä, taidenäyttelyn rakentamisessa myymälään, viestinnässä ja myyntiyhteistyössä. Käytännön ohjeistukset eli manuaalit laadittiin näiden liiketoiminnan osa-alueiden tueksi.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä on käsitelty markkinointiviestintää yleisesti ja muodin näkökulmasta sekä kaikkia edellä mainittuja yrityksen liiketoiminnan tilanteita. Teoria osassa on myös käyty läpi kattavasti tutkimuksellista kehittämistyötä ja sen eri vaiheita, konstruktiivista tutkimusta sekä kehittämistyön menetelmiä.

Kehittämistyön tuloksena saadut manuaalit toimivat yrityksen New Yorkin myymälässä tapahtuvien liiketoimintojen apuna. Käsikirjat koostuvat yrityksen henkilöstön yhteystiedoista, esipuheesta, esittelykappaleesta koskien yritystä ja myymälää sekä jokaisen käsikirjan oman osa-alueensa pohjalta laaditusta ohjeistuksesta. Manuaalit luotiin englannin kielellä palvelemaan paikallisia työntekijöitä sekä yrityksen yhteistyökumppaneita.

Tallennettuna: