Haku

Asiakassuhteiden luominen pienessä tekstiilidesignstudiossa : Case: Studio Pulla

QR-koodi

Asiakassuhteiden luominen pienessä tekstiilidesignstudiossa : Case: Studio Pulla

Tämä opinnäytetyö käsittelee asiakassuhteiden luomista pienessä suomalaisessa tekstiilidesignstudiossa. Aihetta lähestytään asiakashankinnan ja markkinoinnin kautta. Opinnäytetyön kehittämistehtävän tavoitteena oli tutkia freelancer-tekstiilisuunnittelijoiden asiakashankintaa ja markkinointia sekä kehittää saatujen tulosten pohjalta pienen suomalaisen tekstiilidesignstudion toimintaa luomalla heille asiakashankintastrategia.

Opinnäytetyö on toteutettu yhteistyössä suomalaisen tekstiilidesignstudion, Studio Pullan kanssa, jolla on ollut haasteita asiakkaiden löytämisessä sekä markkinoinnissa, ja tämän seurauksena designin myymisessä.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdytään tuotteiden ja palveluiden myymisen, asiakashankinnan sekä markkinoinnin teoriaan. Teorian pohjalta tehty tutkimus toteutettiin puolistrukturoituna teemahaastatteluna, jossa haastateltiin yhteistyöyrityksen toista suunnittelijaa, sekä viittä muuta alalla aktiivisesti toimivaa freelancer-tekstiilisuunnittelijaa.

Tutkimuksen pohjalta yhteistyöyritys Studio Pullan kanssa järjestettiin workshop, jonka tulosten perusteella heille toteutettiin asiakashankintastrategia. Asiakashankintastrategian avulla he pystyvät kehittämään toimintaansa ammattimaisempaan suuntaan asiakashankinnan ja markkinoinnin näkökulmista.

Tallennettuna: