Search

Second hand -liikkeiden visuaalinen markkinointi

QR Code

Second hand -liikkeiden visuaalinen markkinointi

Opinnäytetyössä tutkittiin visuaalista markkinointia ja sitä, miten sitä hyödynnetään neljässä erilaisessa second hand -liikkeessä. Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä selkeä raportti visuaalisesta markkinoinnista, sen eduista ja suunnittelusta. Opinnäytetyö on selkeästi rajattu myymälän sisätiloihin, näyteikkunoihin, ulkoisiin tekijöihin, kotisivuihin sekä logoon.

Neljäksi eri liikkeiksi valitsin kaksi itsepalvelukirpputoria, Reloven ja Kaivarin Kanuunan sekä kaksi hyväntekeväisyysjärjestöä, UFFin ja Fidan. Tutkimus toteutettiin käyttäen kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää. Koska työn tavoitteena oli saada hyvä tietopohja visuaalisesta markkinoinnista, sen hyödyistä sekä suunnittelusta, työssä käytettiin paljon erilaisia tietolähteitä.

Lähteinä käytin kirjoja, artikkeleita sekä nettilähteitä. Työn tuloksia voidaan hyödyntää esimerkiksi second hand -liikkeen visuaalista markkinointia suunnitellessa.

Työn keskeisinä tuloksina selvisi, että kaikki neljä second hand -liikettä hyödyntävät visuaalista markkinointia ja se on hyvin suuressa roolissa jokaisen myymälän kohdalla. Samankaltaisuuksia sekä eroavaisuuksia nousi myös esille jokaisen liikkeen kohdalla.

Johtopäätöksinä voidaan todeta, että visuaalisella markkinoinnilla on suuri merkitys myymälöitä, kotisivuja ja logoa suunnitellessa. Nykypäivänä visuaalisuus on hyvin tärkeässä asemassa markkinoinnissa ja brändäyksessä. Sillä luodaan yritykselle imagoa ja houkutellaan asiakas ostamaan tuotteita.

Saved in: