Haku

Mobile game for iPhone: Underwater

QR-koodi

Mobile game for iPhone: Underwater

Tämä opinnäytetyö toteutettiin, koska opiskelija halusi oppia, kuinka suunnitella ja toteuttaa mobiilipeli Apple iPhone -alustalle. Aihe opinnäytetyölle valittiin myös työnantajien näkökulmaa silmälläpitäen. Peliala tarvitsee nykyään enemmän osaavia ohjelmistokehittäjiä.

Tämä opinnäytetyö dokumentoi käytetyt työkalut, pelin suunnitelman ja suunnitelman toteutuksen ohjelmakoodissa. Työ käy myös hieman lävitse Cocos2D-ohjelmointia.

Työstä käy ilmi, että on yllättävän helppoa tehdä pelistä pelattava. Kuitenkin pelin viimeistely ja hiominen ottaa enemmän aikaa kuin aloitteleva pelikehittäjä luulee. On tärkeää, että peli suunnitellaan mahdollisimman yksinkertaiseksi ja käytetään mahdollisimman paljon valmiita työkaluja. Tämä säästää kehitysaikaa ja kustannuksia.

Alkuperäinen tavoite tälle työlle oli saada peli julkaistua Apple AppStoreen ennen opinnäytetyön julkaisua. Tämä ei kuitenkaan onnistunut aikamäärittelyssä tehtyjen virheiden takia. Peli on edelleen kehityksen alla ja arvioitu julkaisuaika on ennen 2013 elokuuta.

Lopputulos työstä tätä kirjoittaessa on se, että n. 70 % pelistä on valmis. Pelimoottori on n. 99 % valmis, mutta pelin sisältöä puuttuu yhä. Aiomme jatkaa pelin kehitystä ja korjata tämän ongelman.

Tallennettuna: