Sökning

Markkinointitapahtuman järjestäminen Kerubin stand up -klubille

QR-kod

Markkinointitapahtuman järjestäminen Kerubin stand up -klubille

Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena on markkinointitapahtuman järjestäminen. Työn toimeksiantajana on Kerubin stand up. Kerubin stand up on Ravintola Kerubin tiloissa toimiva stand up -klubi. Tapahtuman tavoitteena oli järjestää onnistunut tapahtuma, jossa käynnistettiin ennakkolipunmyynti klubin syyskauden stand up -iltoihin. Tapahtuman avulla pyrittiin kasvattamaan Kerubin stand up -klubin tunnettuutta muun muassa markkinointimateriaalia jakamalla. Yhtenä tapahtuman osana järjestettiin asiakaskysely. Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu markkinointiin ja tapahtumaan liittyvistä aihealueista. Pääaiheiksi opinnäytetyössä nousevat tapahtumamarkkinointi, markkinointiviestintä sekä onnistunut tapahtuma. Opinnäytetyössä käsitellään myös stand up -komiikan teoriaa. Toiminnallinen osuus koostuu tapahtuman idean ja teeman luomisesta, tapahtuman prosessin läpikäymisestä, asiakaskyselyn tekemisestä sekä vastausten analysoinnista. Tapahtuma järjestettiin perjantaina 31.7.2015 Joensuussa, kauppakeskus Metropolissa sijaitsevan vaateliike HOB:n edustalla. Tapahtumaa voidaan pitää pääosin onnistuneena. Markkinointimateriaalia jaettiin paljon ja asiakaskyselyyn saatiin riittävästi vastauksia. Myytyjen ennakkolippujen määrässä ei kuitenkaan päästy tavoitteeseen. Kyselyn tuloksista selvisi, että Kerubin stand up -klubi on vielä suhteellisen tuntematon klubi paikalliselle väestölle. Lisäksi selvisi, että sosiaalinen media ja Kerubin nettisivut ovat parhaat markkinointikanavat asiakkaiden tavoittamiseen.

The purpose of this thesis was to create a marketing event. The work was commissioned by Kerubi stand up. Kerubi stand up is a stand up club located in Restaurant Kerubi in Joensuu, Finland. The aim for this event was to successfully start ticket sales for comedy nights at the club during fall season. The aim was also to improve the conspicuousness of Kerubi stand up club. Customer survey was also made during the event.

The theory section of this thesis is about marketing and building an event. The main topics are event marketing, marketing communications and successful events. Stand up comedy is also presented. The empirical section consists of creating the idea and theme for the event and creating a customer survey and analysing the answers. The marketing event was held on July 31st, 2015 in Joensuu city center. The event was mainly successful. Lots of customers took marketing material with them and also answered to customer survey. However, not many tickets were sold during the event. The results of the customer survey show that Kerubi stand up club is a relatively unknown club to the local people. Results of the survey also show that social media and Kerubi’s website are the best ways to reach customers.

Sparad: