Sökning

Kehityssuunnitelma Vaalimaa Campingin leirintäalueelle

QR-kod

Kehityssuunnitelma Vaalimaa Campingin leirintäalueelle

Tämän opinnäytetyön lähtökohtana oli luoda asiakastyytyväisyyskyselyn pohjalta kehityssuunnitelma Vaalimaa Campingin leirintäalueelle. Tutkimus tehtiin Vaalimaa Campingin leirintäalueen yrittäjille, Susanna ja Erkki Riihelälle. Vaalimaa Camping sijaitsee Virolahdella. Asiakastyytyväisyyskyselyn avulla haluttiin selvittää, mitä asiakkaat toivoisivat alueella kehitettävän.

Opinnäytetyön empiirinen osuus koostuu kyselylomakkeesta, johon leirintäalueen asiakkaat ja kävijät vastasivat. Kyselylomake oli Webropol-palvelussa, johon oli linkki leirintäalueen Facebook-sivuilla ja kotisivuilla. Lisäksi leirintäalueella oli mahdollisuus vastata kyselyn paperiversioon. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta. Lisäksi apuna käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusta. Opinnäytetyön teoreettisen viitekehyksen keskeisiä asioita olivat leirintäaluetoiminta, asiakaspalvelu, asiakastyytyväisyys ja asiakaskokemus sekä palvelut ja tuotteet.

Opinnäytetyön tuloksena leirintäalueelle laadittiin kehityssuunnitelma. Lisäksi asiakastyytyväisyyskysely tuotti paljon tärkeätä tietoa leirintäalueen asiakkaista. Tutkimuksen ja kehityssuunnitelman tarkoituksena on olla Vaalimaa Campingin apuna, kun alueen ja palveluiden kehittämistä suunnitellaan.

The purpose of the research was to develop a customer satisfaction survey to Vaalimaa Camping camping area. The purpose of the research was also to make a development plan for Vaalimaa Camping. The development plan would be based on the result of customer satisfaction survey. The study was commissioned by Vaalimaa Camping’s entrepreneurs Susanna and Erkki Riihelä. Vaalimaa Camping is located at Virolahti. The customer satisfaction survey was aimed to examining what the customers wished to develop at camping area.

The empirical part of the thesis consisted questionnaire for the camping area’s customers and visitors. The questionnaire was on Webropol-survey portal and there was a link to it at the camping area’s Facebook -page and home page. Customers also had the opportunity to give their answers in writing at the camping area. In the study, the quantitative research method was used. In addition, also qualitative research methods were used to help. The key themes of the theoretical framework were camping sites, customer service, customer satisfaction, customer experience, tourism services and tourism products.

The final result of this thesis was a development plan for a camping area. In addition, the customer satisfaction survey produced a lot of important information about the camping area’s customers. The research and development plan is intended to help Vaalimaa Camping when developing the area and services.

Sparad: