Haku

Auto-Killan asiakkuudenhallinnan tehostaminen AKSales-ohjelman käyttöastetta lisäämällä

QR-koodi

Auto-Killan asiakkuudenhallinnan tehostaminen AKSales-ohjelman käyttöastetta lisäämällä

Asiakkuudenhallintajärjestelmän tehokas käyttö on nykyisessä liikemaailmassa äärimmäisen tärkeää. Asiakkuudenhallintaohjelmien käyttöönotto yrityksissä on usein epäonnistunut joko osittain tai kokonaan.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Auto-Killan asiakkuudenhallintaohjelman käyttöön liittyviä epäkohtia, puutteita ja ongelmia ja löytää ratkaisuja ohjelman käyttöasteen parantamiseksi.

Tutkimus toteutettiin 12 teemahaastattelulla, joista kukin sisälsi 14 avointa kysymystä. Haastateltavat olivat teknisen palvelun asiakaspalvelijoita, paikallispäälliköitä ja automyyjiä jotka käyttävät päivittäin ohjelmaa työssään. Haastattelujen tuloksia verrattiin alan kirjallisuudesta ja tutkimuksista koostuvaan teoriapohjaan.

Haastatteluissa selvisi ohjelmassa olevan käyttöä häiritseviä puutteita luotettavuudessa ja tietyissä ominaisuuksissa. Puutteita oli myös koulutuksessa ja asiakkuudenhallintaohjelman syvemmän käyttötarkoituksen selventämisessä ohjelman käyttäjille.

Ohjelman ongelmat voidaan ratkaista muutamilla muutoksilla ja päivityksillä. Henkilöstölle tulisi järjestää ohjelman ominaisuuksien käyttöön ja asiakkuudenhallinnan järjestelmälliseen kehittämiseen liittyvää lisäkoulutusta. Jotta ohjelmasta saadaan tavoiteltu hyöty irti, on sen käytöstä tehtävä osa yleistä työskentelytapaa.

Tallennettuna: