Haku

Facebookin markkinointiviestinnän vuosikello

QR-koodi

Facebookin markkinointiviestinnän vuosikello

Tämän opinnäytetyön aiheena on Facebook-mainonnan vuosikellon toteuttaminen toimeksiantajalle. Opinnäytetyö sisältää teoreettisen osion, jossa käsitellään markkinointiviestintää, sen keinoja, sosiaalista mediaa ja Facebookia osana mainontaa. Opinnäytetyöhön kuuluu myös toiminnallinen osio, jossa on toteutettu markkinointiviestinnän suunnitelma toimeksiantajalle Eurajoen Ajo-opistolle. Työ toteutettiin, koska kohdeyritys haluaa kehittää markkinointiviestintäänsä eikä yrityksellä ole ennen laadittu markkinointiviestintäsuunnitelmaa tai vuosikelloa.

Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda vuosikello, mikä helpottaa ja säännöllistää yrityksen markkinointiviestintää Facebookissa. Mainonnan kehittämisellä pyritään lisäämään yrityksen näkyvyyttä sekä tunnettuutta luomalla säännöllistä ja suunniteltua mainontaa.

Työn toteutuksessa käytettiin apuna teemahaastattelua ja bencmarkkausta. Teemahaastattelussa haastateltiin yrityksen omistajaa. Omistaja kertoi yrityksen historiasta, nykytilasta sekä tulevaisuuden toiveista. Benchmarkkauksessa perehdyttiin toisten toimialan yritysten Facebook-mainontaan ja sovellettiin opittua kohdeyrityksen mainonnan kehittämiseksi. Vuosikello luotiin edellä mainittuja tutkimusmenetelmiä ja teoriapohjaa avuksi käyttäen.

Tallennettuna: