Haku

Perinnehoitoyrityksen markkinoinnin kehittäminen

QR-koodi

Perinnehoitoyrityksen markkinoinnin kehittäminen

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää markkinointia Perinnehoito Ari Suonpäälle, joka sijaitsee Sastamalan keskustassa. Yritys on perustettu keväällä 2012, joten vielä toiminnassa olevia markkinointitoimenpiteitä ei yrityksellä ole. Yritys tarjoaa perinnehoitoja eli perinnehierontaa ja jäsenkorjausta sekä muita hoitoja, kuten kuivakuppausta, MHM-vyöhyketerapiaa ja vyöhykeakupunktiota. Markkinoinnin kehittämisen tarkoituksena oli, että yritys saisi tunnettuutta ja asiakkaita sekä hyvän alun markkinointitoimenpiteilleen. Tarkoituksena oli myös organisoida avoimien ovien päivä.

Markkinoinnin kehittämissuunnitelman teoriaosan laatimisessa on käytetty markkinoinnin kirjallisuutta. Työssä on käytetty myös hyvinvointialan yrittäjyyttä käsittelevää kirjallisuutta sekä suomalaisen perinnehoito- ja luontaislääketiedeyhdistys ry:n materiaalia. Perinnehoitoyrittäjä Ari Suonpään haastattelut antoivat sekä teoriapohjaa perinnehoitoja käsittelevään lukuun että näkökulmia ja ajatuksia työn edetessä. Hyvinvointialan yrittäjyys on koko ajan kasvussa, joten työssä on käsitelty myös tätä osa-aluetta.

Markkinoinnin kehittämissuunnitelmassa käsiteltiin ensin lähtökohta-analyysit, joiden pohjalta tehtiin SWOT-analyysi eli määriteltiin yrityksen sisäisen ympäristön vahvuudet ja heikkoudet sekä ulkoisen ympäristön mahdollisuudet ja uhat. Markkinoinnin kehittämissuunnitelma käsitteli myös liikeideaa ja toiminta-ajatusta sekä palveluyrityksen markkinointistrategioita. Päämäärien ja tavoitteiden kartoituksen jälkeen käsiteltiin toimintasuunnitelmaa markkinoinnin kilpailukeinojen avulla sekä mietittiin seurantaa. Jokaisen teoriaosuuden jälkeen on teoriassa käsiteltyjä asioita mietitty Perinnehoito Ari Suonpään osalta. Markkinoinnin kehittämissuunnitelman avulla yrittäjä pystyy toteuttamaan yrityksen markkinointia ja tulevaisuudessa myös kehittämään markkinointia haluamaansa suuntaan.

Yleisötapahtuman järjestämisen teoriaosuus käsittelee tapahtuman suunnittelua ja toteutusta, jonka jälkeen käsitellään Perinnehoito Ari Suonpään avoimien ovien päivän suunnittelua ja toteutusta, joka järjestettiin 26.5.2012. Avoimien ovien päivän tarkoituksena oli saada tunnettuutta Perinnehoito Ari Suonpäälle ja tehdä myös perinnehoitoja tunnetuksi. Avoimien ovien päivä onnistui hyvin ja antoi yrittäjälle intoa järjestää vastaavanlainen tapahtuma myös tulevaisuudessa.

Tallennettuna: