Haku

Porin kaupungin avoimen varhaiskasvatuksen asiakastyytyväisyys- ja kehittämiskysely

QR-koodi

Porin kaupungin avoimen varhaiskasvatuksen asiakastyytyväisyys- ja kehittämiskysely

Opinnäytetyöni tarkoituksena oli kartoittaa Porin avointen päiväkotien asiakkaiden mielipiteitä nykyisestä toiminnasta sekä selvittää mahdolliset kehittämistarpeet. Porin avoimissa päiväkodeissa on vajaita ryhmiä ja toimintaa haluttiin kehittää asiakaslähtöisesti. Opinnäytetyöni on tehty yhteistyössä Porin kaupungin varhaiskasvatuksen kanssa.

Teoria osuudessa käsittelin varhaiskasvatusta, lapsiperheiden tukemista vertaistoiminnan ja kasvatuskumppanuuden näkökulmasta sekä kehittämistyötä.

Aineisto kerättiin kyselylomakkeiden avulla. Se jaettiin kaikkiin Porin kuuteen avoimeen päiväkotiin ja vastaajina toimi aikuiset. Kyselylomake sisälsi avoimia ja monivalintakysymyksiä. Analysoin jokaisen päiväkodin omana osiona ja tein lopuksi yhteenvedon kaikkien avointen päiväkotien tuloksista. Kyselylomakkeita jaettiin yhteensä 153 ja vastauksia tuli takaisin 90. Vastausprosentti oli 59.

Tutkimuksen kautta selvisi, että asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä avointen päiväkotien toimintaan sekä sieltä saamaansa kasvatustukeen. Usea asiakas toivoi toiminnan sijoittuvan aamupäivään. Kehitysosioon vanhemmat vastasivat toivovansa laulu- ja askarteluhetkiä. Kyselylomakkeista selvisi myös, että asiakkaat toivoivat parempaa tiedotusta ja yhteistä tapaamista henkilökunnan kanssa.

Tallennettuna: