Haku

Kyselytutkimus verkkokauppojen käyttötottumuksista

QR-koodi

Kyselytutkimus verkkokauppojen käyttötottumuksista

Verkkokaupan laajentuessa maailmanlaajuisesti nousee esiin tärkeitä kysymyksiä niiden toimivuudesta ja helppokäyttöisyydestä. Opinnäytetyön tavoite oli kartoittaa Seinäjoen seudulla asuvien eri-ikäisten ja eri elämäntilanteissa olevien ihmisten käyttötottumuksia ja mielipiteitä tämän päivän verkkokaupoista. Kaupanteon keskeisimpien toimintojen vertailu verkkokaupan ja perinteisen kaupan kesken erottaa selvästi kaupat toisistaan. Tietojen saamiseksi suoritettiin kyselytutkimus sekä sähköisesti että paperiversiona ja ne analysoitiin SPSS Statistics –ohjelmistolla. Tulosten perusteella verkkokaupan ja perinteisen kaupan väliltä valittaessa tär-keimpiä seikkoja ovat hinta, valikoima ja luottamus kauppaan. Molemmissa kauppatavoissa on omat vahvuudet ja heikkoudet. Yleinen mielipide verkkokaupoista oli hyvin positiivinen.

Tallennettuna: