Haku

Autokorjaamon laatujärjestelmän päivittäminen

QR-koodi

Autokorjaamon laatujärjestelmän päivittäminen

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutustua laadunhallintaan ja päivittää autokorjaamoalan yrityksen laatukäsikirja kuvaamaan yrityksen senhetkistä tilannetta. Laatu on yritysmaailmassa tärkeä tekijä yrityksen toiminnan kannalta ja laadukas toiminta mahdollistaa yritykselle hyvän kilpailuedun. Opinnäytetyö tehtiin Seinäjoen kaupungin alueella toimivalle, valtuutetulle Citroën- ja Peugeot-merkkikorjaamolle, Automeca Ay:lle. Laatukäsikirja muokattiin vastaamaan ISO 9001 -standardin vaatimuksia. ISO 9001 -standardi kuuluu kansainväliseen ISO 9000 -standardisarjaan ja se asettaa vaatimuksia laadunhallintajärjestelmälle. Korjaamon on mahdollista hakea myöhemmin sertifiointia laadunhallintajärjestelmälle. Viimeisin versio standardista ISO 9001 ilmestyi vuonna 2015. Laatukäsikirja on laadittu vuonna 1999 ja se sisältää kaikki korjaamon laadunhallintaan liittyvät dokumentaatiot. Opinnäytetyön tuloksena saatiin ajan tasalla oleva laadunhallintajärjestelmä. Laatukäsikirja on yrityksen johdolle hyödyllinen apuväline laadukkaan toiminnan tuottamisessa. Laatukäsikirja palvelee yritystä perehdyttämisessä ja työn suorittamisessa. Opinnäytetyö tehtiin syksyn 2018 ja kevään 2019 aikana. Laatukäsikirjaa ei julkaista opinnäytetyön yhteydessä.

Tallennettuna: