Haku

Markkinatutkimus uuden juhlatilan kehittämiseksi

QR-koodi

Markkinatutkimus uuden juhlatilan kehittämiseksi

Opinnäytetyön aihe löytyi tekijän omasta kiinnostuksesta luoda toimiva liiketoiminta juhlatilakonseptin ympärille. Opinnäytetyön tavoitteena on toimia hyödyllisenä tutkimuksena yrittäjäksi ryhdyttäessä ja sen kehittämisessä eteenpäin. Opinnäytetyössä on käytetty monimenetelmäistä tutkimusotetta, eli tutkimuksessa sovelletaan sekä laadullisia että määrällisiä tutkimuksen muotoja.

Tämän markkinatutkimuksen tarkoituksena oli tutkia, onko uuden juhlatilan luominen kannattavaa ja löytyykö sille tarpeeksi kysyntään Pirkanmaan markkina-alueella. Opinnäytetyön tarkoituksena oli myös kartoittaa asiakkaiden toiveita, palveluiden monipuolisuutta sekä hahmottaa kilpailija-analyysin avulla nykyistä markkinatilannetta.

Opinnäytetyön teoria koostuu markkinatutkimuksesta ja sen menetelmistä, kilpailija-analyysistä, palveluiden rakentamisesta, asiakaslähtöisyydestä ja tutkimuksen toteuttamisesta. Markkinatutkimus toteutettiin kyselytutkimuksella internetissä, sekä havainnoimalla kilpailija-analyysin avulla neljässä jo olemassa olevassa juhlatilassa.

Tulokset osoittivat, että markkinatutkimukseen osallistuneet Pirkanmaan asukkaat toivovat uutta juhlatilaa. Pirkanmaan markkina-alueen potentiaalisimmat juhlatilojen vuokraajat ovat 18-40-vuotiaat naiset ja miehet, joilla on eniten tarvetta vuokrata tilaa syntymäpäiville, häihin ja valmistujaisiin. Ydinpalvelun, eli tilavuokrauksen lisäksi, toivottiin erityisesti myös pitopalvelua, saunaa ja juhlasuunnittelupalvelua. Tutkimuksen mukaan asiakkaille merkitsi eniten tilan sijainti, tunnelma ja sen tulee olla omaan käyttötarkoitukseen helposti muokattavissa.

Tallennettuna: