Haku

Verkkokaupan kehittäminen

QR-koodi

Verkkokaupan kehittäminen

Opinnäytteen tarkoitus on avata yritykselle, missä tilassa sen verkkokauppa on asiakkaiden silmissä. Opinnäytetyö selvittää verkkokaupan tunnettavuutta ja asiakkaiden mielenkiintoa yrityksen toimialojen palveluita kohtaan. Asiakaskysely tehdään E-lomakkeella, tutkimusmenetelmänä käytetään primääristä tutkimusmenetelmää. Primäärinen tutkimusmenetelmä pohjautuu asiakaskyselyihin, kun taas sekundäärinen menetelmä pohjautuu tilastoihin. Opinnäytetyössä on luottamuksellisia kohtia, kuten toimeksiantajan nimi, jonka vuoksi ne on poistettu julkisesta raportista.

Opinnäytetyön alussa käsitellään verkkokaupan tilaa Suomessa ja maailmalla. Työ selvittää myös verkkokauppojen tulevaisuuden näkymiä. Maksutapojen muutoksesta robotiikan lisääntymiseen. Opinnäytetyö tuo esille markkinoinnin tärkeyden maailmanlaajuisessa, kovassa kilpailutilanteessa. Verkkokaupan menestymisessä esimiestyöllä on myös merkitystä. Esimiehen työ perustuu ihmisten johtamiseen, jotta työyhteisö saavuttaa työllään yrityksen asettamat tavoitteet.

Asiakaskysely osoitti, että kaikilla yrityksen toimialoilla ruoka-, siivous- ja kiinteistöpalveluilla on edellytyksiä tuotteistaa palveluitaan verkkokauppaan. Verkkokaupan kehittämisen aika on nyt käsillä. Asiakaskyselystä saadun datan perusteella yrityksen tulee luoda suunta, jonne se lähtee verkkokauppaa kehittämään.

Tallennettuna: