Haku

Visuaalinen markkinointi tavarataloketjun kampanjassa : Case Stockmann: Berlin ist in

QR-koodi

Visuaalinen markkinointi tavarataloketjun kampanjassa : Case Stockmann: Berlin ist in

Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Stockmann Oyj. Stockmannin tavarataloissa järjestetään joka vuosi maa- ja kaupunkikampanja. Kampanjoihin liittyy aina yhtenä tärkeänä tavoitteena näkyvyys. Näkyvyyttä myymälässä saadaan aikaan visuaalisen markkinoinnin ja myymälämainonnan keinoin. Suurinta osaa tuotteista voidaan mainostaa ja tuoda esille vain myymäläympäristössä, joten visuaalisen markkinoinnin merkitys on suuri.

Työn tavoitteena oli selvittää, miten Stockmannilla järjestetty Berliini -kampanja olisi voinut olla näkyvämpi myymälässä, ja tuottaa käyttökelpoisia kehitysehdotuksia seuraavien vuosien maa- ja kaupunkikampanjoihin. Työhön kuului myös toiminnallisena osana kampanjapisteen rakentaminen Tampereen tavarataloon.

Opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään kampanjamainontaa, visuaalista markkinointia ja myymälämainontaa. Näitä käsitteitä on keskeistä ymmärtää, jotta lopputuloksena on onnistunut kampanja. Kampanjamainonnan suunnittelu alkaa tavoitteiden asettamisesta ja päättyy toteutukseen, jonka jälkeen kampanjan onnistumista arvioidaan.

Opinnäytetyön empiriaosassa kerrotaan kampanjapisteen rakentamisesta Berliini -kampanjaan ja esitetään kehitysehdotuksia siitä, miten kampanjan näkyvyyttä olisi voitu parantaa myymälässä esimerkiksi panostamalla kampanjatuotteisiin, tapahtumilla, äänimainonnalla ja myyjien poikkeavilla työasuilla.

Tallennettuna: