Haku

Asiakastyytyväisyyskysely Suur-Salon Tukipalvelu Ay:n sidosryhmille

QR-koodi

Asiakastyytyväisyyskysely Suur-Salon Tukipalvelu Ay:n sidosryhmille

Asiakastyytyväisyydellä tarkoitetaan tunnereaktiota, joka perustuu asiakkaan palvelukokemukseen. Sillä mitataan, miten tyytyväinen asiakas on tarjottaviin palveluihin ja niiden laatuun. Asiakkaiden pysymisen kannalta asiakastyytyväisyys on erittäin tärkeä asia yrityksille. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä asiakastyytyväisyyskysely Suur-Salon Tukipalvelu Ay:n sidosryhmille. Tutkimuksen tavoitteena on kehittää Suur-Salon Tukipalvelu Ay:n palveluita. Opinnäytetyö toteutettiin puhelinhaastatteluna kyselylomakkeen pohjalta. Aineisto kerättiin keväällä 2015. Tutkimukseen osallistui 21 henkilöä ja vastausprosentiksi saatiin 45 %. Kerätty aineisto analysoitiin tilastollisesti SPSS- ohjelmalla sekä sisällönanalyysiä käyttäen. Opinnäytetyön tuloksista ilmenee, että sidosryhmät ovat pääsääntöisesti tyytyväisiä saamiinsa palveluihin. Erityisen tyytyväisiä sidosryhmien työntekijät ovat Suur-Salon Tukipalvelu Ay:n henkilökunnan toimintaan, palveluiden vaikuttavuuteen sekä saatavuuteen. Suur-Salon Tukipalveluiden henkilökunta koettiin turvalliseksi, ammattitaitoiseksi, hyväksi yhteistyökumppaniksi sekä huomioonottavaksi. Yrityksen tarjoamat palvelut vastasivat odotuksia, asiakkaiden tarpeet tunnistettiin hyvin, yritys oli helposti tavoitettavissa, heihin oli helppo ottaa yhteyttä sekä he pitivät kiinni sovituista aikatauluista. Kehittämiskohteiksi nousi kirjaamisen parantaminen sekä markkinoinnin ja toiminnan lisääminen. Opinnäytetyöstä saadut tulokset auttavat Suur-Salon Tukipalvelu Ay:tä kehittämään palveluita entisestään. Suur-Salon Tukipalvelu Ay voi jatkossa hyödyntää saatuja tuloksia tehdessä asiakastyytyväisyyskyselyn uudestaan sidosryhmien työntekijöille tai kartoittaessa sidosryhmien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluihin.

Tallennettuna: