Haku

NICe : Tyksin Naistenklinikan asiakas- ja potilaslähtöinen verkkosivujen kehittämismalli

QR-koodi

NICe : Tyksin Naistenklinikan asiakas- ja potilaslähtöinen verkkosivujen kehittämismalli

Tutkimusten mukaan hyvin suunnitelluilla sähköisillä terveyspalveluilla on positiivisia terveyttä tukevia vaikutuksia. Potilaat kokevat sähköiset terveyspalvelut voimaannuttavina, hyvinvointia ja elämänlaatua lisäävinä. Tiedonsaanti hoidosta helpottuu ja hoidon tulokset paranevat, koska potilaan omatoimisuus ja osallistuminen lisääntyvät. Staattisten verkkosivujen ja tiedonhaun sijaan potilaat toivovat personoituja sähköisiä terveyspalveluja, jotka sisältävät korkealaatuista tietoa, vuorovaikutuksellisuutta, mahdollisuuden itsearviointiin sekä tukea päätöksentekoon ja elämäntapamuutoksiin.

NICe-kehittämisprojektin tarkoituksena oli helpottaa ja selkeyttää asiakkaiden ja potilaiden tiedon hakemista ja löytämistä Tyksin Naistenklinikan verkkosivuilta. Lisäksi tarkoituksena oli helpottaa asiakkaiden ja potilaiden mahdollisuutta tavoittaa henkilökunta nopeammin ja reaaliaikaisemmin. Kehittämisprojektin tavoitteena oli tukea asiakkaita ja potilaita osallistumaan hoitoonsa aktiivisemmin ja ottamaan enemmän vastuuta terveydestään sekä sairauden hoidostaan naistenklinikan verkkosivujen avulla.

Kirjallisuuskatsauksen ja tutkimustulosten (kysely n=495) synteesitietoa asiakkaiden ja potilaiden tarpeista ja toiveista hyödynnettiin Tyksin Naistenklinikan verkkosivujen NICe-kehittämismallin tekovaiheessa. Keskeistä kehittämisprojektissa oli asiakkaan ja potilaan osallisuuden lisäämisellä pyrkiä asiakas- ja potilaslähtöisiin toimintamalleihin ja sisältöihin.

Kehittämisprojektin tuotoksena syntyi Tyksin Naistenklinikan verkkosivujen asiakas- ja potilaslähtöinen NICe-kehittämismalli. Mallin tavoitteena on tukea klinikan verkkosivuja käyttävien asiakkaiden ja potilaiden terveyttä ja hyvinvointia. Mallin keskiössä olevan asiakkaan rooli korostuu Tyksin Naistenklinikan verkkopalveluiden suunnittelussa, kehittämisessä ja arvioinnissa.

Studies have shown that well-designed electronic health services have positive health-promoting effects. Patients feel empowered by e-health, enhancing well-being and quality of life. Access to treatment is facilitated and treatment results improved as the patient's autonomy and participation increases. Instead of static websites and information retrieval, patients want personalized ehealth services that include high-quality information, interactivity, self-assessment, and support for decision-making and lifestyle changes.

The purpose of the NICe development project was to facilitate and clarify the retrieval and retrieval of information for clients and patients on the Tyks Women's Hospital website. In addition, the purpose was to make it easier for employees and patients to reach the staff more quickly and in real time than the patients wanted.

The aim of the development project was to help clients and patients to become more active in their care and to take more responsibility for their health and illness treatment through the website of the Women's Clinic

The information acquired form a systematic literature review and research results on the needs and wishes of clients and patients was used in the development of a Tyks's Women's Hospital web site development model. The key to the development project was to increase customer and patient-oriented operating models and content by increasing customer and patient involvement.

The result of the project is a customer- and patient-oriented NICe development model for Tyks's Women's Clinic. At the heart of the model are customers and patients using clinic’s websites and whose health and well-being is the goal. The role of the customer in the planning, development and evaluation of the Tyks’s Women's Hospital's online services is emphasized. In the development model on the online services is design, build and select the best solution together with the client, after which the customer will test the service.

Tallennettuna: