Haku

Marketing through corporate sponsorship : case: companies and professional golf - understanding sponsorship and endorsement

QR-koodi

Marketing through corporate sponsorship : case: companies and professional golf - understanding sponsorship and endorsement

Tutkielman päätarkoituksena oli ymmärtää paremmin markkinoinnin ja sponsoroinnin avainpiirteitä ja kuinka sponsorointia voidaan hyödyntää markkinoinnin välineenä. Tutkimus keskustelee 4P:n ja SWOT analyysin rooleista ja kuinka molemmat liittyvät markkinoinnin perusteisiin työkaluina ymmärtää ja analysoida ympäröiviä markkinoita ja ympäristöä.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena ja täten ei sisällä mitään empiiristä tietoa joka olisi kerätty haastatteluin taikka tutkimuksin. Tiedon hankinta pohjautui kirjallisuuteen aiheesta ja keskityttäessä osioon sponsoroinnista ja sen ominaisuuksista, suurin osa tiedon hankinnasta toteutettiin sekundaarisen datan kuten lehtien ja muiden julkaisujen sekä internet-artikkeleiden pohjalta. Artikkelit vaihtelevat uutissivustojen ammattilaisten kirjoituksista itsenäisiin blogeihin.

Golf sponsorointiin pohjautuva tieto hankittiin useiden eriävien internet lähteiden kautta jotka liittyvät läheisesti aiheeseen. Ne tarjoavat erilaisia näkemyksiä ja ymmärrystä aiheeseen paremmin kokonaisuutena. Tutkitun kirjallisuuden ja tuloksien välille ei synny selkeää eroa tutkimuksen edetessä, sillä tutkimus ja löydökset ovat usein esitelty yhdessä.

Tutkimus ei osoittautunut täysin kattavaksi ja enemmän aikaa olisi pitänyt käyttää ensisijaisten lähteiden, kuten täydentävän kirjallisuuden ja aiheesta julkaistujen tutkimusten analysointiin ja tutkimiseen. Täydentävää tutkimusta voisi tehdä kattavalla haastattelemalla kansainvälisiä yrityksiä joiden mainonnalliseen toimintaan golf sponsorointi ja tukeminen kuuluvat.

Tallennettuna: