Haku

AD-Turku Oy:n korjaamoyhteistyön kehittäminen

QR-koodi

AD-Turku Oy:n korjaamoyhteistyön kehittäminen

Tässä opinnäytetyössä perehdytään AD-Turun korjaamoyhteistyön kehittämiseen. AD-Turku on vuonna 2008 perustettu tekniikanalan suurmyymälä, joka on erikoistunut työkaluihin ja tarvikkeisiin sekä auton varaosiin. Se kuuluu osaksi suomalaista IKH-ketjua sekä laajempaan kansainväliseen AD-ketjuun. Liike myy kuitenkin tämän lisäksi monen muun tavarantoimittajan tuotteitta, kuten esimerkiksi Kahan ja Startaxin toimittamia varaosia sekä Blåkläderin ja Sievin työvaatteita ja -kenkiä.

AD-Turussa on viime vuoden lopusta alkaen uuden toimitusjohtajan johdolla pyritty kehittämään eri tapoja, miten yhteistyötä varaosia AD-Turusta hankkivien korjaamoiden kanssa sekä asiakaspalvelua yleisesti voitaisiin kehittää. Kehittämiskohteet, joihin tässä opinnäytetyössä on keskitytty, ovat hinnoittelu, tuotevalikoimat, merkinnät lähetteessä, kuljetukset, tilaustavat, asiakkaiden jakaminen myyjien kesken, viikkotarjous, uutiskirje sekä virkistystapahtumat.

Tavoitteena on korjaamokäyntien, keskustelujen yrityksen sisällä sekä oman pohdinnan kautta miettiä ja kehitellä mahdollisia tapoja, miten korjaamoyhteistyötä voisi parantaa sekä miten saada aikaan lisämyyntiä. Korjaamokäyntien ajatuksena oli vapaasti keskustella korjaamoiden kanssa yleisestä toiminnasta sekä mahdollisista parannuksista toimintaan. Yrityksen sisällä on käyty erillisen korjaamotiimin kesken keskusteluja siitä, miten palvelua voisi kehittää. Opinnäytetyössä esitellään myös jo tehtyjä parannusehdotuksia ja pohditaan niiden vaikutusta yhteistyöhön.

Saatuja tuloksia on vielä vaikea arvioida, koska suurin osa kehityskohteista on vasta työn alla tai ovat olleet käytössä vasta vähän aikaa. Tuloksia voidaan arvioida paremmin vasta myöhemmin syksyllä, kun kaikki kehityskohteet ovat olleet käytössä muutaman kuukauden ajan.

Tallennettuna: