Sökning

Marknadsföringskanaler : En studie av hur små online företag använder sig av Google advertisement och Search Engine Optimization för att marknadsföra sin verksamhet på den utländska marknaden.

QR-kod

Marknadsföringskanaler : En studie av hur små online företag använder sig av Google advertisement och Search Engine Optimization för att marknadsföra sin verksamhet på den utländska marknaden.

I detta arbete gör jag en undersökning om hur små internationella företag använder sig av Google Advertisments och Search Engine Optimization. Detta har jag gjort med hjälp av tre olika företag. Ett utländskt onlineföretag från Nederländerna och två inhemska onlineföretag. Aveo och Dermoshop. Dessa företag är aktiva inom olika branscher, men använder sig alla av samma metoder. I teoridelen börjar jag med att förklara vad Search Engine Optimization är, därefter berättar jag om definitionen av sökmotorer och fortsätter berätta om fördelar och nackdelar av SEO. Webb trafik innehåll och struktur förklarar jag även och går dessutom in på HTML koder och webb auktoritet och webbindentitet. Förutom stort fokus på optimering, tog jag även upp link building och sociala medier och dess ranknings faktorer. Den andra centrala huvudpunkten var naturligtvis Google Adwords, där jag berättar mer ingående hur sökorden fungerar och hur man kan rikta sig till en viss målgrupp på ett visst geografiskt område, genom att anpassa dessa sökord. Den andra delen av arbetet består av en undersökning om hur små onlineföretag använder sig av Search Engine Optimization och Google Ads. Jag valde att använda mig av en kvalitativ undersökningsmetod. Därför gjorde jag tre intervjuer, varav två inhemska små företag och ett litet företag i Nederländerna. Alla är verksamma på den internationella marknaden. Jag börjar med att berätta om företagets bakgrund och företagsidé därefter går jag närmare in på vilka metoder de använder sig av när det kommer till Search Engine Optimization och Google Advertisements. Efter intervjuerna kan jag konstatera att alla dessa små företag använder sig av både SEO och Google Advertisments. Detta är även en stor hjälp för alla tre företag och beroende på hur stor verksamhet de har på en marknad, desto mer satsar de på dessa metoder. Gemensamt för alla var att dessa metoder kräver ytterst mycket arbete och resurser. Därför kan det ibland finnas bristfälligheter på vissa områden.

Sparad: