Haku

Bisneskulttuuri Yhdysvalloissa

QR-koodi

Bisneskulttuuri Yhdysvalloissa

Tutkimukseni selvittää yhdysvaltalaista bisneskulttuuria ja syventää tietämystä heidän kaupantekotavoistaan ja tottumuksistaan. Tutkimus helpottaa suomalaisten yritysten kaupankäyntiä yhdysvaltalaisten yritysten ja henkilöiden kanssa. Kansainvälisen kauppakumppanin tunteminen on elintärkeää sujuvan yhteistyön toteutumiselle. Tutkimuksen teoriaosuuden tarkoituksena on selventää lukijalle oleellisimpia termejä ja faktoja tutkimuskohteena olevasta valtiosta Yhdysvalloista. Tutkimukseni alussa kerron lyhyesti kulttuurista ja kulttuuritekijöistä yleisellä tasolla. Tämä jälkeen syvennyn Yhdysvaltoihin valtiona. Loppuosa keskittyy yhdysvaltalaiseen kulttuuriin sekä tarkemmin bisneskulttuuriin. Tällä osuudella vahvistetaan tietämystä yhdysvaltalaisista kauppakumppanina. Tutkimusmenetelmäkseni valitsin kvalitatiivisen tutkimustavan, tarkemmin teemahaastattelun. Haastateltavilla henkilöillä on kaikilla kokemuksia yhdysvaltalaisista liikekumppanina. Haastateltavien henkilöiden osalta olen pyrkinyt valitsemaan mahdollisimman laajan skaalan eri toimialoja, jotta tutkimukseen tulisi syvyyttä. Haastattelut on purettu yhdeksi, selkeäksi kokonaisuudeksi. Olen selvittänyt tutkimustuloksista kaikki oleellisimmat tiedot, jotta niitä voisi käyttää hyödyksi liikesuhteiden luomisessa yhdysvaltalaisten kanssa. Saamieni tulosten keskeisenä sanomana oli se, että kansainvälisen liikekumppanin taustoista ja kulttuurista on hyvä olla tietoinen. Tutkimuksen lopputuloksesta käy selvästi ilmi, että eri valtioiden toimintatavat ja kulttuuri ovat hyvin erilaisia. Uskontämän Yhdysvaltain liikesuhteiden ”käsikirjan” tuovan paljon apua suomalaisille toimijoille yhdysvaltain markkinoiden valloittamisessa.

Tallennettuna: