Haku

Tilaus-toimitusprosessi : kehittäminen alihankintayrityksessä

QR-koodi

Tilaus-toimitusprosessi : kehittäminen alihankintayrityksessä

Tämä opinnäytetyö käsittelee Omegan tilaus- toimitusprosessia. Työn tarkoituk-sena oli kartoittaa prosessin nykytila ja siinä mahdollisesti ilmenevät ongelmat. Tavoitteena oli löytää prosessin ongelmakohtiin konkreettisia kehitysehdotuksia, joista olisi tulevaisuudessa apua case -yrityksille. Opinnäytetyössä tutkin tilaus- toimitusprosessin päivittäistä toimintaa, tavoitteena havaita epäkohdat. Tutkimus osoittaa muutoksen tarpeellisuuden tilaus- toimitus-prosessissa. Tilaus- toimitusprosessi kuuluu yrityksen tärkeimpiin ydinprosesseihin. Prosessintoimivuus on usein suora mittari, sille kuinka hyvin yritys menestyy, ja on näin ollen verrannollinen koko liiketoiminnan kannattavuuteen. Tutkimuksen tulokset osoittivat hyvien kommunikointitaitojen ja yhtenäisten työskentelymetodien tärkeyden. Uudet yhtenäiset työskentelytavat otettiin käyt-töön ja panostettiin parempaan kommunikointiin. Prosessin parempi toimivuus antaa yritykselle paremmat mahdollisuudet toimittaa asiakkaiden tilaukset pyyde-tyssä aikataulussa. Logistinen tilaus- toimitusprosessi on asiakassuhteen kannalta tärkeä, koska sen toiminta näkyy asiakkaalle jatkuvasti ja sitä voidaankin kutsua yhdeksi liiketoi-minnan ydinprosessiksi.

Tallennettuna: